Bu Blogda Ara

23 Temmuz 2015 Perşembe

BAHAMALARA YOLCULUK

02-03 EKİM 2013
     Cayman adaları seyahatinden sonra zorunlu olarak Jamaika havalimanından çıkarak bir otele yerleşmek zorunda kaldık. Cayman adalarında tanıştığımız Türk arkadaşlara bize Jamaikaya gitmememiz konusunda epey uyarılarda bulundu. Tehlikelerinden bahsettiler. Ama Bahama dönüşü burada 3 gün kadar kalacaktık.
      Bahama adaları 1973 yılında İngiltereden bağımsızlığını kazanan,700 ada ve 2400 Çıplak kayadan oluşan Bahama  Milletler Topluluğu olarak geçen bir devlet. Başkenti Nassau.Ada önemli bir turistik mekan su üstü ve su altı aktiviteler ile lüks otellerin bulunduğu ve giderek genişlediği bir nokta.
      2 ekimde gece vardığımız yüksek duvarlı otelimizden sabah erken ayrılıp havalimanına doğru yol aldık. Uçağımızla Bahama adalarına doğru yol aldık. Havalimanına indiğimizde orada bulunan broşürleden bol bol alarak otobüse bindik ve otelimize doğru yol aldık.Otelimiz denizin kenarında bulunuyordu. Bir tatil köyü gibi ancak biraz değişik, bize yatak odası denize bakan 3 katlı bir villa verdiler. Villanın içersinde tam donanımlı mutfak, televizyon odası ve 4 yatak odası ver ve hepsi bizim...
     sakin sakin hazırlanıp denize girddik. Açıkçası buranın denizi diğer karayip adalarına göre güzel değil. Ama olsun buradayız...:) Daha sonra giyinip markete bişeyler almaya gittik e arrtık mutfağımız var kendimiz hazır bişeyler pişirebiliriz. Liquor Shoptan bir kaç bira alarak otele döndük ve havuz başında günü tamamladık...

Odamızdan Bahamalar...

Gökyüzünden Bahamalar
04 EKİM 2013
Dalgaların sesi ve denizin kokusu ile güne uyandık. Palmiyelerin arasından yükselen güneşi izledik. Kahvaltının ardından otobüse binerek şehir merkezine indik. Burada otobüslerdeki herkes çok kibar. Adanın küçüklüğündenmidir? bize mi denk geldi bilmem otobüse her giren birbirine sıcak bir merhaba dediler hatta bizlere de.Merkeze indiğimizde  dev 3 Cruze gemisinin limana demirlediğini gördük. Kalabalık arasında, Hediyelik eşya satan dev bir markete girdik. Hemen her dükkanda ayni şeyler satılıyor. Ancak sıkı bir pazarlık yapmayı ihmal etmeyin. Merağımızdan Atlantis oteli bir ziyaret etmek istedik. Bu otel Paradise adasında dev bir mimariye sahip. Efsanevi Atlantisi tasvir eden yapılarla dolu. Dev bir akvaryum içersinde her çeşit balık üzerinde yüzen insanlar ayrıca akvaryum batık atlantisten parçalar taşıyor. Köpek balıklarının arsından kayacağınız dev bir su parkı ile güzel bir kumsalada sahip. Kral Odasında epey ünlü ağırlamış.merak ediyorsanız:(http://www.atlantisbahamas.com/) burasını epey gezdikten sonra otele dönerek yüzme keyfimize devam ettik. Gece otelin barında enfes bir kokteyl olan Bahama Mama içtik, tadını merak edenler için:(http://allrecipes.com/recipe/bahama-mama/) deneyin bayılacaksınız. Ayrıca barmenle gece geç saatlere kadar domino oynadık.

Sokak sanatçısı...

Atlantis Resort

Köpekbalıkları ile dans

Atlantiste su parkı

Bahamalardaki otelimiz

Bahama Mama

Domino
05 EKİM 2013
Dün ayarlamış olduğumuz Blue Lagoone gitmek için erken kalkıp yollar çıktık. Büyük gemide yaklaşık 100 kişi vardı. Bahama adalarının kıyılarını izleyerek küçük bir aday geldik. Adanın bir yanında yunus gösterisinin yapıldığı bir yer,küçük bir kafeterya ve  bir plaj dışında sadece palmiye ağaçları ve kum vardı. Akşama kadar burada denize girerek ve etrafın vahşi doğasını izleyerek gün geçirdik. Geri döndüğümüzde adanın bir diğer mşehur yeri olan Fish Fry denilen balık restoranı ve piknik alanlarının olduğu yere gidip vakit geçirdik.

Blue Lagoon

Fish Fry

06 EKİM 2013

Tembelliğin dibine vurduktan sonra Jamaica gezisi hazırlığını tamamladık. Bahamalardaki son günümüzde şunu söyleyebilirim ki güzel ama biraz pahalı bir yer. Buraya gelecek arkadaşlar iyi bir internet araştırması yaparsa çok uygun fiyata buraları gezebilir. Burası sadece lüks tatil rotası değil biraz uğraşla ekonomik olabilir...