Bu Blogda Ara

29 Temmuz 2015 Çarşamba

COPACAPANA-BOLİVYA 1 GÜNLÜK TAT

02 KASIM 2012
  Peru-Puno'da akıp geçen iki günün ardında Titikaka gölünün karşı kıyısına geçmek üzere bir tur aldık. Yeni hedefimiz, Bolivya sınırları içerisinde bulunan ve gölün içine girinti yapan Copacapana kasabası.
  Sabahın erken saatlerinde yola çıkıyoruz. Yarı uykulu gözlerle, tepelerin arasında çakan yıldırımları ve ara sıra otobüsün camına vuran damlaları sayarak gölün çevresinde neredeyse tam tur atarak dönüyoruz. Bolivya sınırında inerek pasaport işlemlerimizin ardından, Bolivya ya giriyoruz. Tabi bir gün için Bolivya vizesi de alarak o da toplam 720 Bolivyon (110 usd) .........

Copacapana, Bolivyanın küçük bir turist kasabası.Tepeler ile göl kıyısı arasına kurulmuş, rengarenk evleri ile oldukça güzel bir yer. Ana caddesini aşağı doğru indiğinizde çapa şeklinde bir anıt sizi bekliyor. Hemen yukarısında ise ünlü Copacapana Our Lady bazilikası bulunmakta. Bu bazilika,16 yüzyıldan kalmış. İçerisinde Meryem Ana Ve Hz İsa'nın bebekliğini sembolize eden altın ve gümüş kaplamalı heykel bulunmaktaydı. Fakat bizim ziyaretimizden bir yıl sonra bu heykelin altın ve gümüş kaplamaları çalındı.:( Ayrıca bazilikanın bahçesinde büyük bir çarmıh da bulmanız mümkün.Yine ana cadde üzerinde sağlı sollu hediyelik eşya satan küçük dükkanları ile cafe ve barları ile şirin bir yer.
  Bu bölgeyi biraz gezdikten sonra limanına inerek, Titikaka gölünün en büyük adası olan İsla del Sol'a gitmek için bir tur alıyoruz. İsla del sol yani Güneş Adası, İnka mitolojisinde önemli bir yere sahiptir. İnanışa göre güneş tanrısı İnti çocukları olan İnka Mitolojisinde Güneş Tanrısı İnti çocukları, ilk inka Manco Capac ve karısı Mama Ocllo'yu Güneş Adası'nda (İsla del Sol) bir kayada toprağa bırakmıştır. Bu kaya (biraz da fantastik yaklaşımla) bir pumanın kafası şeklinde olup, oldukça önemli turistik bir rotadır.
  Gemimiz, limandan ayrılarak, gölün sakin sularında yavaşça Güneş Adasına doğru yol aldı.Yol üstünde minik kayalıklar ve ana kara ile adanın arasında ki boğazı geçerek limana çıkıyoruz.Adanın oldukça kalabalık görünen minik limanına ayak bastıktan sonra, adanın üst kısımlarına doğru merdivenleri kullanarak çıkıyoruz. Yukarıya çıktıkça manzara daha da güzelleşiyor. Artık gölün daha güney doğusundaki Bolivyanın karlı dağlarını daha yakından izliyoruz.
  Bu ada üzerinde yine İnka uygarlığına ait tapınakları da gezdikten sonra gemi ile geri dönüş yoluna çıkıyoruz. Güzel bir yolculuk sonrası Copacapana'ya geri dönüp biraz vakit geçirdikten sonra akşam üzeri Puno'ya kalkan otobüsümüze binip Bolivya'dan ayrılıyoruz.
  Geri dönüş yolunda siyahlar içerisinde oturan kadınlar gördük. Öğrendiğimiz kadarıyla burada Ölümün kutlandığını ve yılda bir kez insanların ölen yakınları için festival tarzı bir etkinlik yapılmakta. Bugünlerde mezarlıklar ziyaret edilerek insanlar yemek ziyafetleri verilmekte.
  Bolivya ileri tarihte seçeceğimiz tatil rotalarından olacak...
Peru-Bolivya Sınırı

Copacapana ana caddesi

Copacapanada öğle yemeği :)